Ahad, 11 Oktober 2009

Bagan Pinang

BN menang. PAS kalah. Itu tidak penting, sebab kedua-duanya Melayu. Yang bergaduh masa kempen pun Melayu. Yang buat poster pasti bukan Melayu sebab Melayu sibuk berpolitik. Kadang-kadang aku berfikir,mengapa ada kempen bila pilihanraya. Bodoh sangat ke pengundi di Malaysia ni hingga boleh ditukar corak dan gaya pemikiran serta kefahaman politik dalam tempoh satu minggu. Patutnya, zaman kemelesetan sekarang, orang sibuk bekerja memperkukuhkan ekonomi. Sedih, Melayu sibuk berkempen dan berpolitik hingga meninggalkan pekerjaan yang sepatutnya menjadi keutamaan. Aku pula tak menang tangan dengan lambakan kerja di jabatan yang sentiasa mengalir laju arusnya. Aku minat politik dan melihat 'orang politik'. Bila sebut 'orang poltik', rasa-rasanya hampir sama saja. SAMA SAJA. Sama kerana mereka ada nafsu, ada cita-cita, ada 'cerita', dan sekali-sekala mereka MENGADA. Tapi yang aku tak suka mereka memperbodohkan orang ramai (tapi bukan aku) dengan cerita-cerita hebat mereka. Tapi ye lah, sebahagian kita memang bodoh dan suka di perbodohkan.

1 ulasan: